tisdag 17 juli 2012

En natt i tält

med en av de gulliga systerdöttrarna.
Det tog inte så lång tid att fixa fram tältet och fram med sovsäckar och kuddar. Jag vara ganska trött så det blev inte många minuters spel med Yatzy men systerdottern pratade och berättade en massa kul som -Jag gillar att sova ute, "man får så mycket frisk luft"! Och nu ska detta bli en årlig tradition med camping tills vi blir gamla...
Klockan 5 på morgonen vaknade jag av vinden och fågelsång och knackar henne på axeln och hon öppnar sina söta blåa ögon.
-Godmorgon moster! Hon är pigg som en lärka och säger att hon är vrålhungrig. Jag är trött och vill knappast äta, bara längtar in till en säng och vi går in och det dröjer inte länge förrän vi båda somnat.Sedan kommer min syster ocuh undrar vart vi sovit inatt.- I tältet till klockan fem,sen var det kallt och mosters höft gjorde ont...
Inatt har jag sovit nästan 12 timmar..tältning kan ta på krafterna...speciellt när man bara är i trädgården...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019