onsdag 23 november 2011

En dag för nya val och funderingar

och en hektisk arbetsdag för oss på Folkuniversitetet. Sacomässan!!!
Dagen börjar med förberedelse, ideer och förväntningar för oss alla, sedan öppnas dörrarna och in kommer söta ungdomar, nyfikna på vad vi har att erbjuda och det är alltid kul att prata med dem. Vissa vet exakt vad de ska göra, andra vet inte alls. Jag minns hur det var, att vakna upp varje dag innan studenten, underbart att skolan skulle vara över och att jag skulle börja plugga på universitetetet.
Inte trodde jag att jag skulle en vacker dag skulle söka till personalvetare och arbeta som utbildningsadminstratör. Jag skulle minsann jobba som jurist med miljöfrågor och arbeta för att miljön och det som ligger varmast mitt hjärta, "havet" skulle bli räddat från alla oljebovar....idag arbetar jag för att människor ska få rätt utbildning inom olika områden. Inte trodde jag heller att jag skulle börja läsa franska och åka till Frankrike.

Efter Saco-mässan cyklar jag i glad fart hemåt tills jag möter en farlig cyklist som far förbi med mobiltelefon och orsakara kaos för mig, cyklar med full fart nära in i en lyktstolpe och hojtar till. Cyklisten far ner i backen och får höra min kommentar
- Du kan ju inte cykla och prata i mobil....varför varför kan man inte tänka sig för? Jag går hemåt, med tårar och andan i halsen och tänker -Ett ögonblick, sen kan allt vara förändrat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019