torsdag 24 februari 2011

Andra kurstillfället på franska-kursen

Igår och idag är strålande dagar, allt går vägen och det finns inga hinder. Imorse glömde jag franska-boken på köksbordet, så jag fick liten extra promenad tillbaka till lägenheten och njöt av solen på tidiga morgonkvisten Jag såg verkligen framemot kursen idag och det är alltid lika trevligt. Kurser och kunskap ger alltid nytta och glädje och jag saknar emellanåt att plugga på universitetet.. Vi lär oss hur man hälsar, frågar vad någon heter och vilken nationalitet man har. Dock är det lite svårt att uttala vissa ord, det är inte som i engelskan, där man kan läsa sig till all kunskap. Imorgon får ska jag ladda min Mp3 och sedan lyssna på det franska uttalet varje dag. Ikväll ska jag endast vara hemma och läsa på inför instruktioner inför CAE-examen.Vilka instruktioner! Jag måste lägga ner tid på att läsa igenom allt och memorera. Jag ska nämligen vara tentamenvakt och  har aldrig testat att vara ansvarig för 20 elever, det kommer bli en spännande dag! Jag har funderat på att ta Cambridge-provet kanske under nästa år,men det återstår att se om jag vågar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019