tisdag 22 februari 2011

En tisdag med snö

Hej,
Jag läste igår att det bor 1,5 miljoner personer i Marseille, det är ganska mycket med tanke på att jag tycker att Malmö är relativt stort. Det ska bli spännande att se eftersom franska städer verkar mer kulturella. I Aix de Provence bor 150 000, så jag utgår från att det kanske liknar lite studentstaden Lund. Det har även bott en engelsk drottning vid namnet Eleoanora av Provence och den kände författaren Emelie Zola i Aix de Provence.







Idag ska jag åter läsa lite mera i franska-böckerna och se på tv-serien OC. Det är många glada minnen från studenttiden,vi samlades alltid hemma hos mig och såg på OC under onsdagkvällar. Det blir en saknad av kompisarna från studenttiden, men som tur är så kommer en till av tjejgänget snart flytta till Malmö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019