söndag 12 maj 2013

Nu är vårgarderoben på plats

Äntligen fick jag återse mina marinblåa shorts och min randiga klänning som legat i min kista i sovrummet,nu är det bara till att smörja in hela mig i Dove och försöka få solbrännan utan att vistas i solen för mycket.
Jag längtar efter att få vara på stranden i Frankrike, det är nästan aldrig som man bränner sig där...ska i alla fall sola lite i Sverige innan min kompis bröllop. Man vill ju inte vara likblek i en sommarklänning...frågan är om det är bättre med kemikalier på burk eller sol?
Denna helgen har jag tvättat och städat och fått ordning på saker och ting i lägenheten. Men jag saknar handtag på mina dörrar, vore trevligt om de kom på plats någon gång...

Jag har letat efter flygresor på nätet, det kräver ett tålamod som en vädur som mig knappt har....Det kommer ta 7 timmar med flyg till Venedig och bara 22 timmar med tåg till Biarritz...pust pust...men jag ger mig inte förrän jag nått målett!!!Billigaste och snabbaste,så ska det vara

Ett måste som man bör göra snarast är min hallon och marängdröm, bara vispa maräng (tar dock en stund) och sedan på hallonen och in i 225 grader!MUMS!Det behövdes något gott när man skulle se Twillight filmerna. Knappt man vågar släcka lampan efter sett två filmer...men den nya skräckfilmen som kommer snart på bio är riktigt hemsk bara på trailern.

Tittade kvickt på kalendern och jag hade knappt varit ute i Malmös nattliv senaste månaden och det är udda för att vara mig (fast var ju ute i Halmstad men usch vilken tråkig musik) men vad det är skönt att vakna utvilad! Men när fröken N och jag åker till Stockholm ska vi nog liva upp Berns och kanske får jag återse takkrona på Berns denna gången också?Och vi ska så klart se om det är bröllopsförberedelser inför Madeleines bröllop, jag längtar efter att se vilken klänning som hon valt ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019