onsdag 17 juli 2013

Ibland finns det ögonblick som varar

och ett av dem var när jag skulle öppna fönstret tillsammans med min nyfunna vän på tåget.
Hur man kan bli vän med någon på 5 minuter, det är ganska intressant. Personkemi är alltid lika kul att undersöka och fundera över.
Nu är jag äntligen framme i Biarritz, det tog mig bara 26 timmar med tåg. Jag kan nästan varje stopp i södra Tyskland numera, det var ju lärorikt! ’Tiden på Lido var fin och det blev en saknad av mamma när hon lämnade ön. När jag kom på tåget i Venedig trodde jag aldrig att jag skulle klara av en natt med partyglada italienskor och australiensare. Det är så märkligt när man reser på egen hand hur mycket man verkligen pratar med nytt folk. Det händer inte så ofta  ytterligare hemma och nu har jag ytterligare en kontakt i England och det blir en tur dit under hösten!

Det var verkligen tur att jag hamnade bredvid lokföraren(det finns ibland änglar som skickas ut) annars hade jag nog aldrig kommit fram så jag kunde tillbringa en natt på ett fint hotell i närheten av havet. Just nu känner jag havsbrisen och sitter i ett stort franskt hotellrum och har precis ätit frukost med croissanter som var så goda!

Med att turnera Frankrike är något som jag önskar jag kunde göra under flera år. Det blir nog Nice till nästa år eller kanske jag flyttar ner en tid,vi får väl se vad som sker. Idag ska jag ut och se staden och byta hotell. Nu blir det pooldopp och relaxtime.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019