fredag 19 juli 2013

Soleil a Biarritz

Tiden i Biarritz har fått mig att fundera.Hur kommer det sig att så många turister söker sig hit och varför behöver vi semester mitt i sommaren,varför inte mitt i vintern när man behöver det kanske ännu mer?
Man kanske skulle skippa industrisemestern, regnar ju nästan ändå alltid på sommaren.Att få komma bort till värmen är underbart och jag njuter av sommarvinden och doften av sollotion. Strandmodet i Biarritz är verkligen fint, marina ränder är alltid fräscht och surfmodet är också något som finns i nästintill varje butik. Herrmodet är verkligen snyggt här, önskar att det var så hemma också, en man i kostym är aldrig fel. Det vore kul om modet som finns i södra Europa kunde finnas i Sverige. Jag verkligen avskyr det slitna jeansshortsen som de flesta tjejer har på sommaren. Hoppas det förändras snart!Och Foppa-tofflor på stan eller inneskor med strumpor.ÅHHH!Jag ryser bara av tanken på att se det igen!

Det börjar snart dags att bege sig hemåt för att få lite mer semester och kanske ta en tur till Falsterbo.

Nu ska jag bestämma hur jag ska göra under nästa år, med Thailand/Australien och France.
Funderar på att flyga iväg till Toulon/Nice och sedan inta Paris gator igen, där trivdes jag som bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019