torsdag 8 december 2011

Liten lunch på stan och lussebak

Idag blev det en trevlig lunch,lite thaimat, en runda på stan och sedan gick arbetsdagen snabbt förbi, decemeber månad brukar vara lugn och harmonisk men det är fullt ös och innan man vet ordet av så är det julledighet. Jag gilllar denna tiden på året, (förutom att stiga upp när det är mörkt)allt tindrar, skimrar och glänser. Det värsta är bara att när julen är över så längtar man bara till våren och det vore bra om man kunde slippa mellanperioden,men men det kommer en flytt emellan och att inreda- need I say more, I love it!!!

Igår gjorde jag årets lussebak, inte helt nöjd men det gick ganska bra, saffran är nog en av de bästa kryddorna.

Jag saknar verkligen att läsa franska redan,det dröjer tills februari igen så jag får väl hålla tillgodo med min cd-skiva och hörövningar. Jag hoppas att nästa vistelse i Frankrike ska ge många nya vänner som kan franska språket och som kan lära mig mera!!!

Nu ska jag annonsera lite mer av mina saker på nätet,det har gått bra hittills och hoppas att det fortsätter så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019