tisdag 6 december 2011

Tisdag med pyttipanna!

Idag har det varit fartfyllt, deadline, möten och sedan rusar man till affären, letar förgäves efter den goda fisksoppan som Kelda gör, och sedan är det full marsch hemåt för att städa innan sista visningen ska äga rum, men då möts jag av sms:et- Tyvärr kan jag inte komma denna kvällen heller!Varför kan man inte följa sina planer, och har man bestämt så har man!
Typiskt, jag som stressat, planerat och  gjort allt förgäves,så jag sjunker ner i soffan, utan Kelda-soppan som aldrig fanns i butiken, utan tvingades köpa en konstig pyttipanna och tycker synd om mig för ett tag, men sen tänker jag att det är lönlöst att spilla mer tid denna kväll!

Jag börjar med att ansöka om CSN, ändra min adress (glädjetjut) och pratar en stund i telefon med den söta systerdottern som så gärna vill prata med Moster Madeleine och hon säger att hon ska titta på nyheterna om en stund och jag frågar hur det går på svenska börsen, och hon svarar :
Det går bra!Jag och familjen skrattar lite, numera har 7-åringar koll på svenska ekonomin! Inte illa!:)

Därefter säger hon Du, moster-Jag vill inte att du ska åka till Frankrike för länge!
-Ingen fara,innan du vet ordet av är jag tillbaka!
Så nu är det snart klappat och klart! France 2012!I cant wait!

                                 Avslutar dagens inlägg med ännu en fin låt från Rasmus Seebach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019