söndag 12 juni 2011

En dag till sjöss

Igår blev det en tur till Sassnitz med Fartygsbefäl VIII. Det är alltid lika roligt att se människor brinna och utöva sitt intresse och kan dela det med andra, det spelar inte roll vad det är. Vi samlades vid lunch, sedan var det en tur upp på bryggan där man hade verkligen utsikt över hela havet, inte visste jag att det var så många fartyg ute på Östersjön. Jag kikade runt medan deltagarna fick testa utrustning och göra uppgifter.
Därefter fick jag och deltagarna se maskinrummet, hittade en repsamling som var nästan lika hög som mig och jag hade kunnat gömma mig lätt under repen. Det är alltid lika uppfriskande att vara till havs, härligt när vinden blåser och det är som världen är annorlunda, det enda man behöver bry sig om är om solen är framme eller inte.


Dags att ta itu med lite franska ord,det har verkligen varit en trevlig helg, och jag längtar mer och mer till upplevelserna av Frankrike.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019