lördag 25 juni 2011

Hjälpsamheten på midsommar...

Dagens inlägg ska handla om hjälpsamhet. Igår var jag och skulle handla några blommor,innan hade jag känt på mig att något annorlunda skulle hända...och mycket väl har alltid min intuition rätt.I blombutiken såg jag plötsligt en kvinna som haltade och verkade inte må bra. Jag trodde hon hade sällskap men misstog mig och plötsligt grabbade hon tag i mig. Hon frågade mig och den "damen" som jag trodde var hennes sällskap om hjälp. Hon satte sig ner och vi pratade en stund för att lugna henne och sedan blev Det senaste året har jag råkat ut för ett flertal situationer som jag fått agera och det känns som samhället idag utsätter personer för mer stress och krav.

Senast igår på bussen fick jag höra - Hon har ångest, depression och ätstörningar ....och stackars tjejen inflikar jag vill inte leva längre...Om samhället bara kunde förändras och bara acceptera att alla är vi olika och det är faktiskt okej att bara vara mänsklig. Visst älskar vi det lyckliga livet men det ska vara med måtta. När sextonåringar inte längre vill leva har det gått väldigt fel och deras kompisar är de som ställer upp i alla lägen kan man undra varför vuxna inte agerar...
Sammanfattningvis efter dessa två incidenter var midsommaraftonen en underbar kväll, perfekt grillning och pyssel och solsken!!!Idag blir det film och pizza!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019