lördag 25 juni 2011

En liten tripp till Konsum innebar...

en tankeställare...
Med detta inlägg hoppas jag att inte trampa på onda tår men jag måste bara skriva ett inlägg gällande detta ämne.
Igår var jag på Konsum en runda,för att handla lite smått och gott och plötsligt invaderas butiken av minst 10 barn och tre otåliga mammor. Jag börjar snabbt bege mig emot kassan för att slippa allt liv- godis godis skriker dem medan jag försökte fundera på vad jag skulle käka ikväll ...
Jag lyckades smita snabbt ut och funderade på att jag gillar att ta hand om mina systerdöttrar men det ska verkligen dröja ett antal år tills jag skaffar barn själv. Just nu tycker jag facebook handlar mer om att publicera babybilder och alla kommentarer gällande barnen börjar verkligen bli alltför tråkiga att läsa...men men alla är vi olika stadier. Jag beundrar de som verkligen ägnar sin dag åt sina barn, men att inte ha egentid och satsa på karriären, festa, resa och shoppa på egen hand, det kommer jag aldrig klara mig utan...


Idag ska jag hitta tyg till mina antika stolar, kommer bli snyggt när de är målat i svart lackfärg och barocktyg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019