torsdag 11 oktober 2012

En liten resume

Nu är det snart dags för nästa äventyr...börja förbereda så smått!

Ännu en härlig flygning att se framemot men jag är lika stolt varje gång jag lyckas att inte gråta på planet...
Tiden går fort och idag ska jag gå ut och testa en fransk crepe,det luktar så gott om dem men det kan jag inte säga att fransmännen gör, det är tonvis med parfym som luktar inte direkt vidare,vore bättre om de duschade.

Jag gillar verkligen byggnaderna och shoppingen men mitt bostadsområde är ganska högljutt och mycket biltrafik. Tack vare bäddsoffan har jag rygg och nackvärk men det går framåt med franskan i alla fall. Man lär sig nya saker varje dag och solen skiner och man behöver bara en kavaj i oktober!Lyxigt! Och middagarna med min kompis från Australien är verkligen trevliga och min engelska blir bättre. Har fått kommentaren att jag borde komma från Irland och det är alltid kul att höra at min engelska är bra!

Men jag saknar min säng, mina vänner och familj,prata franska och de snygga männen i Sverige och att jag inte får irritera mig på att Ikea börjar för tidigt med julpyntet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019