måndag 8 oktober 2012

Skånskan...

Det börjar bli lite jobbigt att inte få prata svenska, vart man än går så är folk vänliga men det känns som man glömt redan svenska och det ska bli kul om man inte kommer ihåg hur skånskan låter.

Det var ju så sist efter två veckor i Frankrike och jag fattade knappt vilket språk d v s skånska som ett par pratade på Byssels flygplats när jag landat från Aix en Provence. Och jag som är skåning 100%.!!!
Det börjar gå bättre och bättre men jag saknar mitt kvarter och bara längtar tills jag får sätta fram mina ljusstakar,krypa in under min filt och sova i mina egna lakan.
50% hemlängtan och 50 icke hemlängtan...för snart är det Paris!

Planerna för 2013 börjar jag nu mer och mer fundera över....inte ett lätt beslut men jag lär väl klura ut det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019