lördag 6 oktober 2012

En plötslig hemlängtan...

Jag vet inte varför jag fick en sådan hemlängtan igår..
.

Troligtvis efter samtalet med en kompis som jag började sakna alla hemma och min lägenhet. Jag försöker hålla mig uppdaterad med svenska nyheter och vad som sker hemma också. Idag ska jag går en rejäl vandringstur och med tanke på vad jag äter och promenerar så bör jag vara något lättare när jag kommer hem, för att hitta rätt saker i matbutiken är inte så lätt.Jag hade gjort mycket för mammas söndagsmiddag idag men men maten på resturangerna och bakverken är god i alla fall men c´ést tres cher.

Ett uttryck som fransmännen använder hela tiden är C´est vrai, vilket betyder det stämmer/är sant och det är ganska kul att man kan hänga med på andras diskussioner på stan. Gick en tur igår på smågränder och butikerna är oändliga här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019