fredag 21 januari 2011

Fransk helg!

Ikväll ska jag på konsert, ska verkligen bli kul, tyvärr inget franskt band. Har försökt att hitta någon bra fransk musik men det är ganska svårt. Nu börjar det närma sig Melodifestivalen och jag undrar hur det franska bidraget kommer vara i år? Förra året var det bidraget från Frankrike http://www.youtube.com/watch?v=cqpFUVAEhn8.Jag tycker förra årets bidrag var ganska bra men jag förstår inte mycket av texten. Hoppas jag så småningom kan skriva texter på franska. Jag ska nu försöka verkligen att börja läsa mer i min bok.
Jag ska även snart se filmen Ratatouille. En Himla gullig liten varelse, men jag hoppas att det inte finns råttor i de franska köken som är kockar som i filmen, men det vore ganska omöjligt för råttor att bli kockar!!! Ser jag en råtta på en restaurang då tänker jag minsann laga mat i mitt egna lilla studio:)Kanske man ska testa att göra Ratatouille i helgen. Nu ska jag iväg till Ica och köpa mig en stor härligt god croissant! Au revoir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019