söndag 16 januari 2011

Kurs i Franska Nybörjare

http://www.folkuniversitetet.se/Kurser--Utbildningar/Sprakkurser/Franska/Franska-nyborjare-A1-A2/Malmo/Franska-A1-nyborjare/

Bonjour!
Idag tog jag fram boken Franska 1. Boken som ska ge guide till all ny språkkunskap, jag förstår vissa saker redan och man har börjat lyssna extra när man hör att människor pratar franska på tv. Undrar om det kommer bli svårt med uttalet och grammatiken? Jag känner att det är lite nervöst, spännande och kul! Jag läste i min reseguide att bara man försöker att prata franska när man reser runt så är det väldigt välkommet!
Så jag ska försöka och hoppas att jag blir så fascinerad av språket! Men jag skippar nog att ta med min vita basker, det ska vara moderiktigt franskt har jag för mig, men det lär vara varmt i augusti i Aix de Provence. Nu ska jag jag läsa vidare i min bok! Hej så länge =à tout à l´heure

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019