onsdag 14 september 2011

Ännu en dag

Ännu en dag som ska tillbringas hemma, det börjar bli väldigt tråkigt, jag har sett nästan alla filmer, läst böcker och tidningar och lagat mat och diskat, filat naglarna,fixat med mobilen som ska vara till systerdotterns födelsedag och gjort en budget för hösten. Nu vill jag tillbaka till jobbet, inte lätt att vara tyst när man är pratglad men ändå har ont i halsen. Försökt att sjunga lite men jag låter som en kråka....
Imorse dök avloppsgubbarma upp när jag låg och sov och jag hade helt glömt bort det, snabbt ut i köket och diska undan...men efter det har de inte kommit tillbaka ännu...Tydligen ska man lämna nyckeln till en granne, men hur gör man det när man inte känner sig hemma bland sina grannar och vill bara flytta till sekelskifteslya och nyrenoverat...

Så jag får  trösta mig med att lyssna på Melissa Horn ljuva musik och drömma om Aix igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019