onsdag 14 september 2011

Fruktansvärt!!!Bojkotta delfinarium!

Den senaste timmen har jag ägnat åt attt se The Cove, FRUKTANSVÄRT!!!!Man blir chockad över detta vansinne, jag är beredd att packa väska och åka till Japan för att be dem sluta döda dessa oskyldiga delfinliv!Havet var fyllt av blod, delfinerna skriker och vill bara få leva fria. Hur kan man döda dessa söta djur för att få pengar. För en delfin kan du få 1,5 miljon, vilket sedan drar in pengar från människor som idiotiskt nog vill se dessa fantastiska varelser i fångenskap. Hädanefter kommer jag aldrig sätta min fot på ett delfinarium och ska man fortsätta drömma om att jobba med dem ska det vara i fria naturen. Jag beundrar verkligen Ric O Barry tidigare känd i serien Flipper, som gick in på IMC s konferens med en tv på sig och visade vad som verkligen försiggår i Japan! Vilket mod, och vilket uppdrag att göra filmen The Cove på bekostnad av hans egna liv och säkerhet.Beundransvärt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019