onsdag 27 juli 2011

Haircut and smile

Det är ganska intressant hur man agerar när man ska byta frisör för en gång.
Det har hänt ett antal gånger att man kommit ifrån frisören, inte alls nöjd med klippning eller sin nya hårfärg.Så det är liv eller död som gäller när man ska klippa sig hos en ny frisör.
Min vanliga frisör hade semester och jag kom in på salongen, väldigt nervös för att min klippning skulle bli helt annorlunda.Jag beskriver stenhårt att hon ABSOLUT inte får klippa mer än 1 cm på längden och 2 cm på uppklippningen.Under hela klippningen sa varken hon eller jag ett ord till varandra. Stelt och obekvämt....
Efter klippningen log jag och var nöjd med klippningen men ändå bad jag om tid till min gamla frisör.
Är detta på grund av att man har svårt att lita på nya människor eller vad beror det på att man låter någon annan ha kontroll?Om man har en ny kund, borde man väl ändå vara trevlig och försöka bryta isen. Det känns som vissa är bara glada så länge de tjänar sina pengar så bryr de sig varken om deras attityd eller om kundvänlighet.

Igår läste jag Blondinbellas blogg, hon har väldigt många järn i elden och till skillnad från Kissies blogg så skriver hon: Osminkad, nytvättat hår och myskläder är det bästa. Jag tycker det är starkt att hon står för det, det är inte många tjejer idag som vågar vara sig själva och inte stylade. Ofta är det diet, för mycket smink och fokus på utseendet.Jag tror att man måste må bra inombords för att kunna må bra och ha sin egna stil.
Blondinbella påpekar också i sin blogg att hon har ett antal mål varje år, det är väldigt bra,man ser mer vad man kan uppnå, jag brukar göra detsamma och det som man inte hinner med sparar man eller kanske planen bara förändrats. Jag hoppas jag hinner med allt i år, känns ibland som jag hade behövt 730 dagar på ett år för alla mina planer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019