söndag 24 juli 2011

Mitt hjärta lider för Norge-tragedin

och jag kan inte bli annat än sorgsen och tårögd...

Igår är allt som vanligt,jag checkar min facebook på lördagsmorgon och ser rubriken...Jag lider med de i Norge. går ut i vardagsrummet och kikar på frukostmorgon och minsann har det hänt igen. Tragedi där 95 personer skjutits ihäl av en gärningsman... under sommarfredagen när det är som mest tyst på kontoret och man har ingen aning om vad som  just då sker i vårt grannland. När ska våldet sluta och människor sluta vara elaka? Hur kan man göra detta, ofattbart, katastrof!Jag hoppas att han får sitt straff, och det värsta är att en person kan gå under en täckmantel och sedan visa sig från den mörkaste sida. Skrämmande och som i en skräckfilm....
Vi borde alla vara tacksamma för de personer som bryr sig och älskar om oss.

Heder för de som hjälpt till under räddningen och alla de ungdomar som dog i tragedin och anhöriga och följande ord som en tjej beskrev efter tragedin är de ord som jag också hade valt....

Om en person kan ha så mycket hat, tänk vilken kärlek vi kan skapa efter detta...
Så sant, sorgligt och sårbart sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019