söndag 10 juli 2011

Mina två små hjärtegull

Idag har jag gjort fina presentkort med min systerdotter, det är alltid så mysigt att komma hem och vara med familjen. Jag visade mamma hur man chattar på MSN, så vi kan hålla kontakten i Frankrike och sedan var jag en tur hos pappa och vilade på en solstol i trädgården, precis som när man var liten.
Jag och systerdottern gjorde fina kort och såklart ritade hon fina rosa hjärtan och har blivit en stor sjuåring men det är härligt att ännu kan man bära henne på axlarna och skoja med henne. Finns inget bättre än hennes lilla klappande hand som säger Moster...och minstingen och skojiga systerdottern som hoppar ofta runt som en liten groda, värmer hjärtat mycket...

Det har inte blivit mycket franska gjort men jag blir väl förberedd någon gång, ska ta mig en tur till stadsbibloteket och läsa och skriva under kommande helgen och på fredag ska jag ta mig en tur till Franska bokhandeln i Lund och fika i den gamla studentsstaden,ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019