fredag 29 juli 2011

Sushi-lunchen som blev ...

annorlunda. Idag var jag en tur på stan, för att göra några inköp till resan och äta sushi. När jag satt och åt sushi kom en man förbi i 50-60 års åldern med bar överkropp, och min sushi kändes plötsligt ganska oaptitligt. Jag förstår mig inte på detta syndrom. Det finns snygga lätta skjortor,tröjor och linnen. Det verkar som vissa bara inte bryr sig om sin stil,vilket jag tycker är synd. Det passar på en badstrand men inte i butiker och på stan om det inte är 40 grader, vilket är sällsynt i Sverige.
Det ska bli spännande och se den franska kulturen och hur man beter sig.

Jag var även och tog foto i en automat idag för legitimation i Frankrike, snacka om att man fick panik, ett två tre så skulle fotot tas , jag hann knappt ändra stolen, vilket slutade med att jag fick stå upp och sen började automaten strula men till slut kom fotona,blev ganska nöjd...
Nu är det dags för fredagkväll, fransk chokladtårta och brie,mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019