söndag 17 juli 2011

En av de lugnaste söndagarna på länge...

Eftersom jag har verkligen har arbetsförmånen att få sluta vid fyra varje dag under sommarhalvåret har jag märkt att man hinner med så mycket mer i vardagen. Kanske det beror på att man är mer pigg och att det är ljust under kvällen också. Idag har jag bara kikat på film,handlat och pysslat lite i lägenheten.

Jag såg att uppsättningen med Svansjön-kungliga baletten ska komma till Malmö,funderar på att boka biljetter och gå och se den i Februari...och jag såg att det var redan ganska fullbokat.Jag kommer ihåg första gången jag fick vara med och se den med min pappa. Det var otroligt spännande och jag kommer fortfarande ihåg rädslan från den onda trollkarlen. Jag hoppas att jag kommer njuta mer än när jag såg den skickliga filmen Black Swan.

Igår läste jag en intressant artikel om syskon,att lillasyster blir en rebell och gör vad hon känner för medan storasystern är mer trygg och tar vidare familjetraditionen. Undrar om det kan verkligen stämma?

Igår fick jag svar på tal gällande en av mina senare inlägg, att män skulle avskräckas kring framgångsrika kvinnor och fick svaret av två män;
-Det vore imponerande om hon var mer framgångsrik och då kan ju jag lära mig mer av henne...Vilken positiv inställning vilket gav mig ett nytt perspektiv på mitt förra inlägg.

Nu måste jag börja skriva en att göra lista innan Frankrike....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019